Tel: 043 - 362 39 97  |  E-mail: info@pawlowski.nl

Nieuws

/
02Apr2014

Vakantieverzekering

  • Door Ger Pawlowski
  • 1 Labels
  • 0 Reacties

Trammelant in Tsjechië

Het zal je maar gebeuren. Je vertrekt voor zes weken naar het buitenland om te genieten van een welverdiende vakantie en in de eerste week wordt je auto gestolen. Auto, kampeerspullen, kleding, koffers: alles weg. Daar sta je dan.

Het overkwam Robert en Pauline, beiden werkzaam in het onderwijs, twee jaar geleden op doorreis in Tsjechië. Moe van de lange rit besloten ze de tent ingepakt te laten en de nacht door te brengen in een hotel dat ze aantroffen even buiten een pittoresk stadje. Ze parkeerden voor de deur van het hotel en Robert vroeg de eigenaar of de auto daar veilig was. Geen probleem, volgens de man. Natuurlijk nam Robert het zekere voor het onzekere. Hij haalde waardevolle spullen en papieren uit de auto en onttrok de bagage met een deken zoveel mogelijk aan het zicht. Maar toch. De volgende morgen bleek de auto (met inhoud) gestolen. Einde vakantie. Maar wat Robert en Pauline niet wisten, was dat de ellende nog niet voorbij was.

Robert nam meteen contact op met Hans, zijn Adfiz-adviseur in Nederland. Robert en Hans kennen elkaar al jaren. Als onafhankelijk intermediair regelt Hans alle financiële zaken voor de familie, waaronder de verzekeringen. Hans: “Op het moment dat je klant schade heeft, brand, diefstal of wat dan ook, kun je als intermediair laten zien wat je waard bent. Gemiddeld zit er voor een tussenpersoon 20 uur werk aan een dergelijk schadegeval. Soms zijn de zaken snel geregeld. Maar andere keren moet je tot het gaatje gaan om te zorgen dat je klant krijgt waar hij recht op heeft.”

De diefstal van de auto leverde geen enkel probleem op bij de verzekeringsmaatschappij. Maar tot stomme verbazing van zowel Hans als Robert weigerde de verzekeraar om de gestolen bagage te vergoeden. De claim werd afgewezen en men ging niet tot uitkering over. “Dat kon natuurlijk niet waar zijn”, zegt Hans nu. “Ik had alle verzekeringen van Robert en Pauline bij deze maatschappij ondergebracht en heb ook zelf een goede relatie met die jongens. Dus ik ging aan het werk.”

Hans dook in de papieren. Hij ploos de polisvoorwaarden na en deed uitgebreid onderzoek op internet. Toen hij zijn verhaal rond had, nam hij contact op met de verzekeringsmaatschappij.

Ditmaal zocht Hans het hogerop. Hij diende opnieuw de claim in, maar nu voorzien van uitgebreide argumentatie. Op zijn verzoek zette de verzekeraar bovendien een andere beoordelaar op de zaak en werd toetsing aangevraagd bij de Raad van Toezicht. Na een tijdje kon Hans Robert en Pauline bellen met goed nieuws. Op grond van Hans’ argumentatie en een aantal andere schadegevallen, én gezien de goede relatie tussen de drie partijen, ging de verzekeringsmaatschappij alsnog tot uitkering over. De schade werd volledig vergoed.

Robert: “Dit had ik in m’n eentje nooit van z’n leven klaargespeeld. Op zo’n moment ben je gewoon blij dat je iemand kent met verstand van zaken die zijn tanden er in zet. Hans heeft echt het onderste uit de kan gehaald voor Pauline en mij.”

CATEGORIEËN Uncategorized

REACTIES